Något litet kan göra så mycket!

Jag har två nära vänner där hemma som improviserar och hattar runt extremt mycket, utan att för den skull minsta glädjen.
Denna halva vecka i Marseille med vår kära, högst flummiga och mycket franska lärarinna har verkligen gjort minnena av mina vänner levande. Visst kan man inte rå för att fransmän strejkar, att mycket är stängt på måndagar, att vädret är värre än någonsin etc. men ändå. Denna halva vecka har vi bommat planerade grej efter grej. Vi har följt hamnen åt vänster för att komma undrfun med att det inte var alls dit vi skulle, för att komma fram till att vi inte alls är på rätt sida stan etc. Vi har varit på Notre Dame de la Garde som är Marseilles högsta punkt i stormväder - så själva guidningen var inte värst framkomlig.
Det närmaste vi kom till båttur i Marseille (vi skulle åka till öar och gammalt fängelse/slott? va?) var två båtturer från den ena sidan hamnen till den andra. Oftas har dessa blöta, förvirrade dagar slutat med café. Trots detta har vi sett en del och blivit introducerade till Cours Julien som är en ungdomsgata, skulle man kunna säga. Ungdomskulturen lever där med graffiti, spelningar, gallerier, musikaffärer etc. Något av det första jag upptäckte var enormt efterlängtad musik! Jag har suktat efter Groundation i en vecka nu, kan inte ladda ner, glömt skivorna hemma och har bara klagat i tysthet (alltså inte bett om hjälp). Idag var nöden extra stor och jag nynnade på en speciell låt hela dagen. När vi kommer upp till denna gata och passerar ett café, spelas just denna min låt! Tillfredställelsen var total!



Precis såhär var det att livet med min två vänner..

Kommentarer
Postat av: Dubstepper

Hej Reberecka!



Värst vad du hinner vara med om mycket bara på några dagar! Kul!

Är det du som tagit alla bilder? Har du köpt kameran nu? Bra i så fall.



Vi kan skicka ner dina Groundation-plattor om du vill.



PS. Det funkar inte att klicka på bilderna. Kanske är det för att jag har Mac...

2009-02-05 @ 19:04:40
Postat av: Reberecka

Herr dubstepper kanske kan maila alster? Groundationmusik löser jag på plats, tack ändå!

Ja, mycket händer och snabbt går det.

Bilderna är tagna med min Nikon s600.

2009-02-06 @ 19:36:29
Postat av: Hattifnattarna

Är det möjligen vi som är de nära hattiga vännerna på hemmaplan?



/Nathalie och Louise

2009-02-08 @ 17:52:10
Postat av: reberecka

Bingo!

2009-02-08 @ 20:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0