Hundarna i vår stad.

Utom att kunna bli rastad på gågatan, följa med matte in i affärer och på diverse ställen så har man som hund i denna stad fler previligier. Man är i allmänhet mycket fritt hållen och får ofta gå lös. Något som gestaltar friheten som hundarna i vår stad har speciellt mycket är livet i parkerna.       Mittemot mitt bostadsområde Parc Cezanne, finns en riktigt park- Parc de la Torse. Denna park används flitigt, både som park, lekpark och idrottsplats. Här är också något som måste vara hundens paradis. Här är du nästan jämt lös, du får träffa massa andra hundar att leka med, bråka med och jucka loss med.  Förra gången jag satt i parken var det ett gäng på fem hundar av alla dess sorter som gjorde allt tänkbart i hundväg, fast som i människoväg skulle uppfattas som orgie in public. Ofta tar det ganska lång tid att ursilkja ägare till hundarna från högst temoprära mattar och hussar. De allra flesta hundar i denna stad har då förstått det här med frihet under ansvar...







Parkerliv är trevligt men beror nog på bristen av annat gemensam, grön yta. Merparten av skog i närheten är privat, instängslad med höga stängsel eller/och hundvaktad!

Kommentarer
Postat av: Moa

Nu har jag hittat hit! Vad härligt du verkar ha det. Jag vill veta mer om paret och om skolan! Puss och kram!

2009-02-02 @ 22:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0